0
Pyyntö
0,00 €
0
Ostoskori
0,00 €
Ladataan...
Ladataan...
Pyynnöt ja tilaus on päivitetty
Pyynnöt ja tilaus on päivitetty Pyynnöt ja tilaus on päivitetty
Tuote on päässyt loppumaan.
Pahoittelut, mutta tuote on päässyt loppumaan.

Cloud Computing Services Policy

The Services Policy binding up to 06.08.2023 is available at: Cloud Computing Services Policy

The Services Policy binding up to 26.01.2022 is available at: https://www.senetic.fi/site/cloud_services_policy/

The Services Policy binding up to 30.06.2019 is available at: https://www.senetic.fi/site/cloud_services_policy_30-06-2019/

The Services Policy binding up to 31.01.2020 is available at: https://www.senetic.fi/site/csp_terms_2019/


PILVIPALVELUIDEN KÄYTTÖEHDOT

 

§ 1.
Yleiset säännökset

1.       Nämä säännöt säätelevät sääntöjä, jotka koskevat pilvipalvelujen tarjoamista Senetic AB, Östermalmstorg 1, 114 42 Stockholm, Ruotsi (Sverige), tarjoamia pilvipalveluita ja erityisesti määrittelevät päämiehen tilausten tekemiselle ja myyntisopimusten tekemiselle etäviestintävälineen avulla sekä kaikkien Asiakkaiden käyttämille Myymälän palveluille.

Tehokas ja nopea yhteys Myyjään kaikissa Myymälän kautta tapahtuvaan myyntiin liittyvissä asioissa on mahdollista sähköpostitse: [email protected] tai puhelinnumeroon: + 358 9 4245 0175.

2.       Senetic AB vakuuttaa, että sillä on lupa jälleenmyydä, markkinoida tai muuten jälleenmyydä tuotteita ja että se on tehnyt valmistajien kanssa asianmukaiset sopimukset, jotka sallivat sen.

3.       Näiden ehtojen määräyksiä sovelletaan kaikkiin tilauksiin, jotka on tehty 07.08.2023 tai sen jälkeen.

4.       Näiden ehtojen määräykset ovat luonteeltaan mallisopimus, ja niitä sovelletaan soveltuvin osin sopimuksiin, jotka Senetic ei ole tehnyt myymälän tai portaalin kautta, edellyttäen, että ne esitetään asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä.

 

§ 2.
Määritelmä

1.       Aina kun isolla kirjaimella alkavat termit, kuten alla on mainittu, esiintyvät käyttöehdoissa, niillä on seuraavat merkitykset:

1)      Palveluntarjoaja, myyjä, Senetic  tai me – Senetic AB, Östermalmstorg 1, 114 42 Stockholm, Ruotsi (Sverige) Vat No.: SE559046251001;

2)      Asiakas – luonnollinen henkilö, oikeushenkilö tai muu oikeustoimikelpoinen organisaatioyksikkö, joka tekee sopimuksen Myyjän kanssa tai käyttää muita Kaupan ja Portaalin palveluita;

3)      Osapuoli – Senetic tai Asiakas;

4)      Senetic Group EU Yritys – yhtiötä, joka on listattu www.senetic.net;

5)      Kuluttaja – luonnollinen henkilö, joka toteuttaa oikeustoimen, joka ei liity suoraan hänen taloudelliseen tai ammatilliseen toimintaansa;

6)      Yrittäjä – luonnollinen henkilö, oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, jolle on lain nojalla myönnetty oikeuskelpoisuus ja joka harjoittaa liike- tai ammattitoimintaa omissa nimissään;

7)      Yksittäinen yrittäjä - henkilö, joka tekee suoraan liiketoimintaansa liittyvän sopimuksen, jos sopimuksen sanamuoto osoittaa, että se ei ole luonteeltaan ammattimainen heille;

8)      Työpäivät – päivät maanantaista perjantaihin, lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä;

9)      Käyttöehdot – nämä pilvipalveluiden käyttöehdot;

10)   Kauppa – https://www.senetic.fi/ saatavilla oleva Internet-palvelu, jonka kautta Asiakas voi ostaa Tuotteita;

11)   Portaali – Internet-palvelu, joka on saatavilla osoitteessa https://portal.senetic.com ja jota asiakas käyttää tuotteiden ostamiseen ja hallintaan;

12)   Tili – kaupan tai portaalin osa, jossa asiakas voi muun muassa hallita henkilötietojaan, vastaanottaa ilmoituksia tilauksen tilan muutoksista sekä hallita ja hallita tilaustensa tilaa;

13)   Valmistaja – Taho, joka tarjoaa Pilvipalvelujen osana saataville asetetun Tuotteen.

14)   Tuote – Pilvipalvelu tai mikä tahansa muu kohde, oikeus (esim. lisenssi) tai etu, jonka Senetic tarjoaa, myy tai asettaa Asiakkaan saataville;

15)   Pilvipalvelu – pilvipalvelun avulla tarjottava palvelu, erityisesti seuraavassa mallissa: Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service tai Infrastructure-as-a-Service;

16)   Microsoftin pilvipalvelut – Microsoftin tarjoamat pilvipalvelut;

17)   Tilaus – asiakkaan oikeus käyttää tuotetta tietyn ajan;

18)   Pysyvä lisenssi – asiakkaan oikeus käyttää tuotetta ikuisesti käyttöehtojen 7 §:n määräysten mukaisesti;

19)   Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimitussopimus – sopimus, jonka mukaisesti Senetic siirtää tai sitoutuu siirtämään tietyn Digitaalisen sisällön tai Digitaalisen palvelun käyttöoikeuden ja Asiakas maksaa tai sitoutuu maksamaan siitä kauppahinnan;

20)   Digitaalinen sisältö – digitaalisessa muodossa tuotettu ja toimitettu tieto riippumatta siitä, siirretäänkö se aineellisella välineellä vai millä tahansa muulla tavalla;

21)   Digitaalinen  palvelu – palvelu, jonka avulla Asiakas voi: (i) tuottaa, käsitellä, tallentaa tai käyttää digitaalista dataa, (ii) jakaa digitaalista dataa, jonka Asiakas tai muut tämän palvelun käyttäjät ovat ladanneet tai tuottaneet, (iii) muut vuorovaikutuksen muodot digitaalisen datan kautta;

22)   Tilaus – Asiakkaan tahdonilmaisu muodostaa tarjouksen sopimuksen tekemisestä Seneticin kanssa, jonka tarkoituksena on suoraan tehdä sopimus, jossa määritellään sopimuksen kohteena olevien tuotteiden tyyppi ja lukumäärä sekä tuotteiden ehdotettu hinta.

 

§ 3.

Portaali

1.       Asiakas rekisteröi tilin portaaliin itse tai Seneticin edustajan kautta.

2.       Portaali on myynti- ja yhteydenottoalusta, jota käytetään helpottamaan osapuolten välistä viestintää ja yhteistyötä. erityisesti portaali ei tarjoa tilinhallintaan liittyviä toimintoja valmistajan palveluissa tai keskuksissa, kuten Microsoft 365 -hallintakeskuksessa.

3.       Portaalin käyttö on maksutonta. Jos haluat luoda tilin portaaliin, sinulla on oltava Microsoft-tili samanaikaisesti.

4.       Itserekisteröinti tapahtuu täyttämällä ja hyväksymällä rekisteröintilomake. Portaalitilin rekisteröintiprosessi sisältää:

1)      tilin luominen;

2)      Tilin valtuutus.

5.       Tilin rekisteröinti- ja valtuutusprosessin aikana asiakas on velvollinen antamaan oikeat tiedot asiakkaasta.

6.       Portaalin avulla käyttäjä voi käyttää seuraavia ominaisuuksia:

1)      Microsoft-tilin luominen;

2)      Tuotteiden tilaaminen ja tilausten uusimisten hallinta;

3)      Tilitietojen muokkaaminen;

4)      Käyttöoikeuksien myöntäminen muille käyttäjille tilin käyttöön (käyttäjän ja järjestelmänvalvojan oikeuksien hallinta);

5)      Tilaushistorian tarkastelu;

6)      Microsoft Azure -resurssien kulutusvaraston tarkasteleminen.

7.       Portaalin käyttö edellyttää, että sinulla on laite, jolla on pääsy Internetiin, varustettu Google Chrome -selaimella uusimmassa versiossa, evästeet ja Javascript käytössä. Palveluntarjoaja ei takaa kaikkien toimintojen oikeaa toimintaa muiden selainten tai niiden epätyypillisten määritysten osalta.

8.       Portaalia ei saa käyttää sovellettavan lain vastaiseen tarkoitukseen. Seneticillä on oikeus evätä asiakkaalta pääsy portaaliin, jos:

1)      käyttää portaalia tarkoituksiin, jotka eivät ole yhteensopivia sen tarkoituksen kanssa, tai kolmansien osapuolten vahingoksi;

2)      saada tietoonsa tai epäillä lisenssisopimusten tai erityisten käyttöehtojen rikkomista;

3)      sovellettavan lain, näiden käyttöehtojen tai hyvän moraalin rikkominen.

9.       Senetic ei ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat:

1)      tekniset rajoitukset, jotka johtuvat portaalipalvelun käytössä käytetyn laitteiston tai ohjelmiston ominaisuuksista;

2)      tapahtumat, joita Senetic ei asianmukaista huolellisuutta noudattaen kyennyt ennakoimaan tai estämään;

3)      ylivoimaiset esteet;

4)      käyttää portaalia näiden käyttöehtojen vastaisesti;

5)      tietojen, laite- tai järjestelmävian menetys tai muu vahinko, ellei se johdu yksinomaan Seneticistä.


§ 4.

Tilauksen ehdot

1.       Ostaakseen Tuotteen Asiakas on velvollinen tekemään tilauksen Kaupan tai Portaalin kautta. Tilauksen tekeminen on Asiakkaan Palveluntarjoajalle tekemä tarjous sopimuksen solmimiseksi.

2.       Tilauksen tekemisen jälkeen myyjä vahvistaa sen vastaanottamisen sähköpostiviestillä, joka sisältää vahvistuksen kaikista sen olennaisista osista.

3.       Harkittuaan Asiakkaan tarjousta Myyjä lähettää Asiakkaalle viestin Tilauksen hyväksymisestä toteutettavaksi. Sopimus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tämän viestin.

4.       Jos käy ilmi, että tilauksen toteuttaminen kokonaan tai osittain ei ole mahdollista, myyjä ilmoittaa siitä välittömästi asiakkaalle sähköpostitse. Tässä tilanteessa sopimusta ei tehdä, ja jos se on jo tehty - se vanhenee, ja Senetic palauttaa välittömästi asiakkaalle saadut varat.

5.       Tuotteen käytön edellytys on:

1)      näiden sääntöjen määräysten hyväksyminen;

2)      Microsoftin asiakassopimuksen (Microsoft-tuotteet) https://www.microsoft.com/licensing/docs/customeragreement tai muiden Asiakkaan ja Valmistajan välisten sopimusten, yhteisymmärrysten tai asiakirjojen hyväksyminen Valmistajan edellyttämällä tavalla.

6.       Sopimuksen tekemisen jälkeen myyjä antaa asiakkaalle tuotteen käyttämiseen tarvittavat tiedot, ellei näitä tietoja ole annettu edellisen tilauksen yhteydessä. Jos tilattu tuote sisältää asiakkaan tiloihin asennetun ohjelmiston, asiakas on velvollinen lataamaan ja asentamaan sen itse, ellei toisin mainita.


§ 5.

Tilauksen selvitys ja tuotteen käyttöehdot

1.       Microsoftin pilvipalvelut voidaan tilata kuukausi-, vuosi- ja kolmivuotistilauksina, ja kolmivuotis- ja vuositilausten laskutuskaudet voivat olla vuosittaisia tai ennakkoon maksettuja. Kolmivuotisten ja vuosittaisten Tilausten kuukausittaisista laskutusjaksoista sekä kolmivuotisten Microsoft Cloud Services -tilausten vuosittaisista laskutusjaksoista voidaan sopia neuvottelemalla Seneticin kanssa, ja Senetic pidättää oikeuden tarkistaa Asiakkaan maksuluotettavuuden.

2.       Tuotteiden hinnat voivat muuttua, ja uusi hinta astuu voimaan seuraavasta tilausjaksosta alkaen. Senetic ilmoittaa asiakkaalle tuotteen hinnan suoraan Storen ja portaalin tuotekortissa. 

3.       Mikäli Asiakas on suostunut vastaanottamaan laskut sähköisesti, ne lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tällaisessa tilanteessa Asiakas luopuu paperilaskujen vastaanottamisesta.

4.       Tarjotakseen Asiakkaille parhaat mahdolliset hinnat ja ylläpitääkseen palveluiden jatkuvuutta Senetic voi tarjota palveluita muiden Senetic Group -yhtiöiden kautta, erityisesti luomalla kumppanuussuhteen toisen Senetic Group EU -yhtiön kanssa Asiakkaan puolesta, mihin Asiakas suostuu. Siinä määrin kuin osoittautuu tarpeelliseksi täyttää sopimus edellisessä virkkeessä kuvatulla tavalla, asiakas valtuuttaa Seneticin luomaan tällaisen suhteen ja käyttämään muiden Senetic Groupin yhtiöiden tarjouksia puolestaan ja omaksi edukseen, tällaista valtuutusta rajoittaa tilauksen laajuus.

5.       Jos Senetic tarjoaa Palvelut käyttäen toista Senetic Group EU -yhtiötä, Asiakkaan tulee hyväksyä kyseinen Senetic Group EU Company kumppanikseen. Asiakkaalla ei ole mitään vaatimuksia Seneticille tai muulle Senetic Group EU -yhtiölle liittyen Palvelun käyttöoikeuden puuttumiseen, jos Asiakas kieltäytyy hyväksymästä yhteistyösuhdetta. Asiakkaalla ei ole oikeutta pyytää kumppanuussuhteen aloittamista yksinomaan Seneticin kanssa.

6.       Asiakkaalle ei aiheudu mitään lisäkustannuksia Seneticin muiden Senetic-konserniyhtiöiden käytöstä.


§ 6.

Asiakastilin hallinta valmistajan palveluissa

1.       Jos Pilvipalvelut ostetaan, Toimittajalle määritetään vakioitu joukko hallintarooleja, ellei Asiakkaan ja Seneticin välillä ole toisin sovittu. Asiakas voi hallita hallintarooleja milloin tahansa.

2.       Asiakas voi muuttaa Myyjälle osoitettuja rooleja milloin tahansa; Microsoft Azure -tuotteissa oletusroolien muuttaminen voi kuitenkin muuttaa tilaushintaa.

3.       Jos tiettyjä rooleja ei ole määritetty Myyjälle, Myyjän ei ehkä ole mahdollista tarjota laajennettuja tukipalveluja ja joissakin tapauksissa perustukipalveluja, joihin viitataan alla kohdassa 9. Tarkemmat tiedot Toimittajan hallinnollisten roolien hallinnasta löytyvät verkkosivuilta linkistä: https://learn.microsoft.com/en-us/partner-center/gdap-least-privileged-roles-by-task.

4.       Asiakkaan resurssien käyttöön sovelletaan alla kohdassa 14 esitettyä käsittelyn toimeksiantosopimusta.

5.       Microsoft Azure -alustan resurssien varaus perustuu erilliseen järjestelyyn.

6.       Asiakas on vastuussa kaikista portaalissa ja valmistajan verkkosivustolla tehdyistä ohjeista ja muutoksista, erityisesti tilausten, pysyvien lisenssien tai muiden palveluiden, käyttöoikeuksien ja asiakkaan tilitietojen tyypin ja määrän muutoksista.

 

§ 7.

Pysyvä lisenssi

1.       Jos tuotteille ostetaan pysyviä lisenssejä, asiakas suorittaa kertaluonteisen ennakkomaksun.

2.       Pysyvä lisenssi oikeuttaa asiakkaan käyttämään tuotetta valmistajan määrittämien ehtojen mukaisesti.

3.       Pysyvän lisenssin voimassaoloaika on määrittelemätön, ellei toisin mainita.

4.       Pysyvien lisenssien osalta Senetic ei takaa pääsyä tuotepäivityksiin tai tukeen. Tämä ei estä osapuolia tekemästä erillisiä järjestelyjä tai tarjoamasta päivityksiä tai tukea valmistajalta.

 

§ 8.

Tuotteen käyttö

1.       Asiakas saa pääsyn tuotteeseen maksamalla sovitun tilausjakson etukäteishinnan, elleivät osapuolet toisin ilmoita tai Senetic toimittaa tuotetietoja.

2.       Asiakas on vastuussa tilauksen uusimisesta ja maksamisesta. Asiakas voi hallita automaattista uusimistoimintoa portaalin kautta.

3.       Jos kuukausitilausten automaattinen uusiminen on käytössä, Senetic veloittaa määritettyä maksukorttia automaattisesti 5 arkipäivää ennen kyseisen Tilauksen päättymistä.

4.       Jos maksukorttia ei voida veloittaa tai asiakas ei maksa kauppahintaa, Senetic voi ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen toisen maksutavan, peruuttaakseen tilauksen tai keskeyttääkseen pääsyn tuotteeseen. 

5.       Asiakas on vastuussa käytettyjen resurssien määrästä (erityisesti Azure-alustalla), mukaan lukien kaikki tuotteiden kokoonpanon muutokset, jotka voivat johtaa kyseisten resurssien lisääntyneeseen käyttöön, sekä asianmukaisten ympäristönsuojelutoimien soveltamisesta, ainakin jäljempänä kohdassa 6 kuvatussa laajuudessa. Asiakas on velvollinen maksamaan laskutuskauden aikana käytetyistä resursseista erääntyneen summan. Maksettava summa suoritetaan Seneticin pankkitilille tai maksukortilla, ja se tarkistetaan Seneticin laatimasta laskusta.

6.       Asiakkaan tulee toteuttaa asianmukaiset turvatoimet Pilvipalveluympäristölle ja järjestelmänvalvojan tilille. Asiakkaan tulee erityisesti:

1.       Käytä vähintään 16 merkin pituista turvallista salasanaa, joka koostuu vähintään yhdestä pienestä kirjaimesta, isosta kirjaimesta ja joko erikoismerkistä tai numerosta;

2.       Et käytä pilvipalvelun järjestelmänvalvojan tilin salasanaa muilla sivustoilla tai palveluissa;

3.       käyttää monivaiheisen todennuksen (MFA) mekanismia;

4.       Olla jakamatta käyttötietoja kolmansien osapuolten kanssa;

5.       Varmista säännöllisesti, että käyttämäsi tiedot eivät ole vaarantuneet, ja vaihda salasana välittömästi, jos ne ovat saattaneet vaarantua.

7.       Huolimatta edellä olevasta kappaleesta 5, jos tuotteen käyttö viittaa todentamista vaativaan tilanteeseen, erityisesti jos on perusteltua syytä epäillä petosta, väärinkäyttöä (mukaan lukien kolmannet osapuolet), hyökkäystä tai huijausta, Seneticillä on oikeus rajoittaa kyseisen tuotteen, mukaan lukien pilvipalvelun, käyttöä tai poistaa se käytöstä. Jos Osapuolet asettavat Käyttörajan Tuotteelle, siitä ilmoitetaan sen tarjoajalle ja tämän rajan ylittäminen oikeuttaa Seneticin rajoittamaan kyseisen Tuotteen käyttöä tai poistamaan sen käytöstä.

8.       Asiakas on vastuussa valmistajan määrittelemien tuotteen käyttöehtojen rikkomisesta, mukaan lukien lisenssimääräykset, ja siitä, että tuotteen käyttö on sovellettavan lain mukaista.

9.       Jos asiakkaan todetaan rikkovan valmistajan asettamia käyttöehtoja, Senetic voi joko keskeyttää pääsyn tuotteeseen tai peruuttaa sen ja peruuttaa tilauksen välittömästi.

10.   Edellä kohdassa 9 mainitussa tapauksessa ja koskien asiakkaita, jotka ovat kuluttajia tai yksittäisiä yrittäjiä, Senetic voi keskeyttää pääsyn tuotteeseen ja peruuttaa tilauksen vain, jos kuluttaja tai yksittäinen yrittäjä rikkoo törkeästi tai jatkuvasti tuotesopimuksen ehtoja, erityisesti, jos he tarjoavat laitonta sisältöä, sen jälkeen, kun rikkomusten lopettamista tai poistamista on pyydetty lopettamaan tai poistamaan rikkomukset asettamalla asianmukainen määräaika. Tuotetta koskevan sopimusrikkomuksen on oltava luonteeltaan objektiivinen ja lainvastainen. Tällaisessa tapauksessa tilaus päättyy 14 päivän kuluttua päivästä, jona Senetic toimittaa kuluttajalle tai yksityiselle yrittäjälle aikomuksen peruuttaa tilaus.

11.   Microsoft Cloud Services -tilauksen keskeyttäminen Asiakkaasta johtuvasta syystä ei keskeytä Tilausta eikä vapauta Asiakasta velvollisuudesta maksaa Tilauksen kesto.

12.   Jos Tilaus keskeytetään tai peruutetaan, Microsoft poistaa Asiakkaan keräämät tiedot 90 päivän kuluessa. Asiakkaalla ei ole vaatimuksia, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, vahingonkorvausvaatimus tietojen menetyksestä.

 

§ 9.

Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun sopimuksenvastaisuus (kuluttajien tai yksittäisten yrittäjien valitukset)

1.       Myyjä on vastuussa kuluttajalle tai yksittäiselle yrittäjälle kyseisen kuluttajan tai yksittäisen yrittäjän ostaman digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen noudattamatta jättämisestä.

2.       Jos digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua ei toimiteta, kuluttajalla tai yksittäisellä yrittäjällä on oikeus pyytää myyjää toimittamaan ne.

3.       Reklamaatiot, jotka johtuvat siitä, että digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu ei ole digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen mukaisia, voidaan tehdä missä tahansa muodossa. Valitukset on kuitenkin suositeltavaa tehdä osoitteessa support.senetic.com sijaitsevan valitusportaalin kautta.

4.       Myyjä on vastuussa kaikista kerralla tai osittain toimitetun digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen virheellisyyksistä, jotka olivat olemassa toimitushetkellä ja ilmenivät kahden vuoden kuluessa kyseisestä ajankohdasta.

5.       Myyjä on vastuussa, jos Digitaalinen sisältö tai Digitaalinen Palvelu ei ole Digitaalisen sisällön tai Digitaalisten palvelujen toimittamista koskevan Sopimuksen mukainen, Kuluttaja tai Vähittäismyyjä voi pyytää, että se saatetaan sopimuksen mukaiseksi.

6.       Myyjä sitoutuu käsittelemään jokaisen valituksen 14 päivän kuluessa.

7.       Hyväksyttyään valituksen myyjä sopii kuluttajan tai yksittäisen yrittäjän kanssa sähköpostitse, puhelimitse tai kirjallisesti ehdoista, joilla digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu saatetaan sopimuksen mukaiseksi.

8.       Kuluttaja tai yksittäinen yrittäjä voi tehdä ilmoituksen hinnan alentamisesta tai digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen peruuttamisesta, kun:

a.       digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun saattaminen digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen mukaiseksi on mahdotonta tai aiheuttaisi kohtuuttomia kustannuksia palveluntarjoajalle,

b.       palveluntarjoaja ei ole saattanut digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukaiseksi,

c.       digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu ei edelleenkään ole digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukainen, vaikka palveluntarjoaja on yrittänyt saattaa digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukaiseksi,

d.       se, että digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu ei ole digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukaista, oikeuttaa joko hinnan alentamiseen tai sopimuksen peruuttamiseen ilman, että ensin voidaan käyttää oikeussuojakeinoa eli vaatia digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun saattamista yhdenmukaiseksi digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen kanssa,

e.       palveluntarjoajan lausunnosta tai olosuhteista käy selvästi ilmi, että se ei saata digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua sopimuksen mukaiseksi kohtuullisessa ajassa tai aiheuttamatta kohtuutonta haittaa kuluttajalle tai yksittäiselle elinkeinonharjoittajalle.

9.       Alennetun hinnan on oltava suhteessa sopimushintaan, sillä sellaisen digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun arvo, joka ei ole digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukaista, vastaa sen digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun arvoa, joka on digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua koskevan sopimuksen mukainen.

10.   Kuluttaja tai yksittäinen elinkeinonharjoittaja ei voi peruuttaa digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevaa sopimusta, jos digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu toimitetaan kauppahinnan maksamista vastaan ja sillä, että digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu ei ole digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen mukaista, ei ole merkitystä.

 

§ 10.

Tuki

1.       Tietyille tuotteille Senetic tarjoaa perustukipalveluja. Tällaisten tuotteiden osalta maininta perustukipalvelujen tarjoamisesta löytyy "Tuki"-välilehdeltä tai tuotekuvauksesta.

2.       Seneticin tarjoamien tukipalveluiden laajentaminen on mahdollista erillisellä sopimuksella.

3.       Perustukipalvelut tarjotaan tämän kohdan ehtojen mukaisesti.

4.       Asiakastukipyynnöt voivat sisältää:

1)      palvelujen saatavuuteen liittyvät sääntöjenvastaisuudet;

2)      ostettujen lisenssien voimassaoloa koskevat tiedot;

3)      Siirtokuntien;

4)      tuotteiden ostaminen asiakkaan puolesta.

5.       Edellä kohdassa 4 esitetyssä laajuudessa Seneticin tukipalvelut koostuvat toimenpiteiden suorittamisesta asiakkaan puolesta ja sellaisten ongelmien ratkaisemisesta, jotka ilmenevät, jos syy johtuu Seneticistä tai valmistajasta. Senetic toimii yhteistyössä ja vuoropuhelussa Tuottajan kanssa korjatakseen puutteen tai muutoin käsitelläkseen pyynnön asianmukaisella tavalla.

6.       Senetic tarjoaa perustukipalvelua jatkuvasti. Senetic vastaa asiakkaan tukipyyntöön kahden arkipäivän kuluessa.

 

§ 11.

Tilauksen peruuttaminen asiakkaan toimesta

1.       Asiakas voi ottaa portaalissa käyttöön tai poistaa käytöstä vaihtoehdon uusia Microsoft Cloud Services -tilaukset automaattisesti seuraaviksi ajanjaksoiksi.

2.       Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa mitään Microsoftin pilvipalveluiden Tilausta tai käyttöoikeutta (mukaan lukien niiden vähentäminen) niiden voimassaoloaikana.

 

§ 12.

Seneticin vastuu

1.       Senetic tai mikään muu Senetic Group EU -yhtiö ei takaa toimitettujen tuotteiden oikeaa toimintaa.

2.       Tuotteet toimitetaan asiakkaalle sellaisina kuin Senetic on ne vastaanottanut valmistajalta, ja osapuolet suostuvat sulkemaan pois Seneticin vastuun toiminnan oikeellisuudesta, laadusta, käyttötarkoitukseen sopivuudesta ja takuusta. Senetic ei anna minkäänlaista takuuta tuotteille.

3.       Valmistaja voi tarjota tuotteille vakiintuneen suoritustason. Suoritustasot sisältyvät valmistajan julkaisemiin asiakirjoihin. Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa Seneticille kaikista havaituista epäsäännöllisyyksistä Tuotteiden toiminnassa. Senetic raportoi valmistajalle asiakkaan toimittamat kommentit tuotteen asianmukaisesta toiminnasta. Jos valmistaja on tyytyväinen lähetettyihin kommentteihin ja valmistaja hyvittää tuotteen toimintahäiriön, Senetic palauttaa asiakkaalle asianmukaisen hyvityksen, joka vastaa valmistajan myöntämää hyvitystä.

4.       Jos valmistaja myöntää käteispalautuksen, se suoritetaan sitä kuukautta seuraavalla laskutuskaudella, jona valmistajan soveltuva hyvitys tapahtui. Hyvitys dokumentoidaan Seneticin laatimalla korjauslaskulla. Laskun lähettäminen ja lähettäminen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen vahvistaa, että hyvitys on myönnetty.

5.       Senetic ei ole vastuussa asiakkaalle valmistajan asiakkaalle myöntämästä hyvityksestä, ja kaikki Seneticin vastuu aiheeseen liittyen on suljettu pois.

6.       Tämä lauseke ei koske asiakkaita, jotka ovat kuluttajia tai yksittäisiä yrittäjiä.

 

§ 13.

Sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen irtisanominen

1.       Asiakas voi irtisanoa palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen (ts. tilisopimuksen) milloin tahansa syytä ilmoittamatta lähettämällä asianmukaisen lausunnon, erityisesti sähköpostitse tai kirjallisesti myyjän osoitteeseen. Asiakkaan Store- ja Portal-tilit poistetaan, elleivät käyttöehtojen tai aktiivisten tilaussopimusten muut ehdot edellytä, että portaalitiliä on ylläpidettävä tilauksen päättymiseen asti.

2.       Seneticillä on oikeus yksipuolisesti irtisanoa sopimus toimituksen yhteydessä (kirjallisesti, sähköpostitse tai portaalin kautta) ja keskeyttää asiakkaan pääsy palveluihin seuraavissa tapauksissa:

1)      Asiakas ei ole maksanut Seneticille kuuluvaa summaa, erityisesti lähetettyjen laskujen perusteella;

2)      Senetic saa tietää asiakkaan maksukyvyttömyydestä;

3)      asiakkaan sopimusehtojen olennainen rikkominen ja rikkomuksen seurausten korjaamatta jättäminen 14 päivän kuluessa siitä, kun Senetic soitti puhelun viestintäjärjestelmää käyttäen;

4)      Asiakas rikkoo lain korruption vastaisia säännöksiä ja korruption vastaisia säännöksiä, joihin viitataan valmistajan julkaisemissa asiakirjoissa, muun muassa kohdassa "Anti-Corruption Policy for Microsoft Representatives U.S. Foreign Corrupt Practices Act", joka on saatavilla osoitteessa: http://www.microsoft.com/en-us/Legal/Compliance/anticorruption/Default.aspx.

3.       Jos asiakkaat ovat kuluttajia tai yksittäisiä yrittäjiä, palveluntarjoaja voi irtisanoa palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen vain, jos kuluttaja tai yksittäinen yrittäjä rikkoo törkeästi tai jatkuvasti säännöksiä, erityisesti kun hän tarjoaa laitonta sisältöä, tehottoman pyynnön jälkeen lopettaa tai poistaa rikkomukset asettamalla asianmukainen määräaika. Käyttöehtojen rikkomisen on oltava luonteeltaan objektiivista ja laitonta. Palvelujen tarjoamista koskeva sopimus päättyy tällaisessa tapauksessa 14 päivän kuluttua siitä, kun palveluntarjoaja on toimittanut kuluttajalle tai yksittäiselle yrittäjälle aikomuksen irtisanoa se.

 

§ 14.

Valitukset

1.       Portaalin ja tuotteiden käyttöä koskevat valitukset tekevät asiakkaat, jotka eivät ole support.senetic.com kuluttajia tai yksittäisiä yrittäjiä.

2.       Kantelussa on oltava vähintään: kantelijan etu- tai sukunimi tai etunimi ja tarkka osoite sekä kantelun tarkka kuvaus ja syy.

3.       Asiakkaalle ilmoitetaan valituksen käsittelytavasta sähköpostitse osoitteeseen, josta valitus on tehty.

4.       Senetic tai mikään muu Senetic Group EU -yhtiö ei ole vastuussa asiakkaan suoraan valmistajalle tekemistä hakemuksista.

 

 

§ 15.

Henkilötiedot

1.       Senetic käsittelee kaikkia tietoja, erityisesti käyttötietoja (tunnistetietoja), joihin Senetic on päässyt käsiksi palvelujen tarjoamisen yhteydessä, luottamuksellisina ja lakien ja turvallisuussääntöjen mukaisesti. Annettuja tietoja ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin palveluiden suorittamiseen ja Seneticin velvollisuuksiin asiakasta kohtaan.

2.       Palveluntarjoaja käsittelee asiakkaiden henkilötietoja tietosuojaselosteen ehtojen mukaisesti.

3.       Jos Tuotetilauksen täyttäminen edellyttää, että Senetic käsittelee henkilötietoja Asiakkaan puolesta, jonka rekisterinpitäjä se on, sovelletaan seuraavia ehtoja.

4.       Tilauksen toteuttamiseksi Asiakas antaa Seneticin tehtäväksi henkilötietojen käsittelyn. Epäselvyyksien poistamiseksi osapuolet julistavat, että Senetic ei päätä tällaisten tietojen käsittelyn tarkoituksista ja keinoista.

5.       Uskottu käsittely sisältää henkilötietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, sijaintitiedot, henkilöllisyystodistus, sähköpostikirjeenvaihtotiedot, tunnistetiedot, rekisterinpitäjän tiedot.

6.       Uskottu käsittely sisältää henkilötietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, sijaintitiedot, henkilöllisyystodistus, sähköpostikirjeenvaihtotiedot, tunnistetiedot, rekisterinpitäjän tiedot.

7.       Seneticillä on oikeus käsitellä edellä kohdassa 5 määriteltyjä henkilötietoja asiakkaan puolesta vain siihen tarkoitukseen ja siinä laajuudessa kuin on tarpeen sopimuksen ja muiden asiakkaan antamien dokumentoitujen ohjeiden täyttämiseksi. Seneticillä on oikeus käsitellä edellä kohdassa 5 määriteltyjä henkilötietoja asiakkaan puolesta vain siihen tarkoitukseen ja siinä laajuudessa kuin on tarpeen sopimuksen ja muiden asiakkaan antamien dokumentoitujen ohjeiden täyttämiseksi.

8.       Senetic varmistaa, että uskottuja henkilötietoja käsittelevät vain valtuutetut henkilöt, joita sitoo salassapitovelvollisuus.

9.       Senetic vakuuttaa, että se käyttää riittäviä teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä varmistaakseen uskottujen henkilötietojen turvallisuuden.

10.   Asiakas suostuu yleisesti jatkamaan henkilötietojen käsittelyn ulkoistamista toiselle käsittelijälle, jolloin toinen käsittelijä antaa samat takuut ja täyttää Seneticille asetetut velvoitteet. Senetic ilmoittaa asiakkaalle suunnitelluista muutoksista lisätäkseen tai korvatakseen muita käsittelijöitä, antaen asiakkaalle mahdollisuuden vastustaa tällaisia muutoksia.

11.   Senetic sitoutuu mahdollisuuksien mukaan auttamaan asiakasta täyttämään velvollisuutensa vastata yksilöiden pyyntöihin heidän käyttäessään asiaankuuluvien tietosuojalakien mukaisia oikeuksiaan.

12.   Senetic sitoutuu tekemään yhteistyötä asiakkaan kanssa ja tarjoamaan hänelle kaiken avun noudattaakseen asiaankuuluvissa tietosuojalaeissa asetettuja velvoitteita.

13.   Henkilötietojen käsittelyn päätyttyä Senetic sitoutuu poistamaan tai palauttamaan käsiteltäväksi uskotut henkilötiedot asiakkaan päätöksen mukaisesti, ellei sovellettava laki edellytä tietojen säilyttämisen jatkamista.

14.   Senetic antaa asiakkaan käyttöön kaikki tiedot, jotka ovat tarpeen asiaankuuluvien tietosuojalakien velvoitteiden noudattamisen osoittamiseksi.

15.   Senetic sitoutuu ilmoittamaan asiakkaalle välittömästi kaikista tietoturvaloukkauksista, mukaan lukien tietomurrot.

16.   Asiakkaalla on oikeus auditoida tai tarkastaa, miten Senetic noudattaa asiaankuuluvia tietosuojalakeja, mikä auditointi suoritetaan toimittamalla Seneticille asiakkaan laatima kyselylomake, joka sisältää kysymyksiä henkilötietojen käsittelystä, ja palauttamalla täytetty kyselylomake 30 päivän kuluessa. Erityisen perustelluissa tapauksissa auditointi tai tarkastus voidaan toteuttaa muulla yhteisesti sovitulla tavalla.

 

§ 16.

Loppusäännökset

1.       Kaikki asetusten määräyksiin liittyvät mahdolliset riidat osapuolet ratkaisevat ensin sovinnollisesti kahdenvälisissä keskusteluissa ja neuvotteluissa.

2.       Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen, ne voivat siirtää asian ratkaistavaksi yhteiseen tuomioistuimeen, jolla on toimivalta Seneticin sääntömääräisessä kotipaikassa, ellei sitovassa lainsäädännössä toisin säädetä.

3.       Asiakkaat voivat tutustua Sääntöihin ja Määräyksiin milloin tahansa ja maksutta Kaupan kotisivulla olevan Internet-viitteen (eli linkin) kautta ja tehdä siitä tulosteen.

4.       Kaupassa tai portaalissa annetut tiedot Tuotteista, erityisesti niiden kuvaukset, tekniset ja käyttökelpoiset parametrit ja hinnat, muodostavat kutsun sopimuksen tekemiseen.

5.       Jos jokin näiden käyttöehtojen määräys katsotaan pätemättömäksi lain, sosiaalisen kanssakäymisen periaatteiden tai muun syyn vuoksi tai sitä pidetään tehottomana tai täytäntöönpanokelvottomana, käyttöehtojen muut määräykset pysyvät täysin voimassa ja ovat edelleen sitovia. Tällaisessa tilanteessa osapuolet sopivat tekevänsä yhteistyötä ja korvaavansa pätemättömän ehdon toisella pätevällä ehdolla, joka heijastaa mahdollisimman tarkasti osapuolten tarkoitusta, joka on ilmaistu pätemättömässä ehdossa.

6.       Yksinomaiset oikeudet Kaupassa ja Portaalissa saataville asetettuun sisältöön, erityisesti tekijänoikeudet valokuviin, Tuotteiden ja kategorioiden kuvauksiin, Kaupan ja Portaalin nimiin, Palveluntarjoajan ja Tuotteiden valmistajien tavaramerkkeihin, niiden sisältämiin graafisiin elementteihin, ohjelmistoihin ja tietokantaoikeuksiin on suojattu lailla ja kuuluvat Palveluntarjoajalle tai yksiköille, joiden kanssa Palveluntarjoaja on tehnyt asianmukaiset sopimukset. On kiellettyä kopioida tai muuten käyttää mitään Kaupan tai Portaalin elementtejä ilman Palveluntarjoajan suostumusta.

7.       Senetic pidättää oikeuden muuttaa näitä sääntöjä ja ehtoja. Kaikki sopimukset, jotka on tehty ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää, toteutetaan niiden ehtojen mukaisesti, jotka olivat voimassa sopimuksen tekopäivänä. Käyttöehtojen muutos tulee voimaan Seneticin määrittämänä päivänä, aikaisintaan 7 päivää sen jälkeen, kun se on julkaistu Kaupassa tai Portaalissa. Senetic ilmoittaa asiakkaalle Käyttöehtojen muutoksesta sähköisellä viestinnällä vähintään 7 päivää ennen sen voimaantuloa. Jos asiakas ei hyväksy sääntöjen uutta sisältöä, hän on velvollinen ilmoittamaan siitä Seneticille, mikä johtaa palvelujen sähköistä tarjoamista koskevan sopimuksen irtisanomiseen.

8.       Siltä osin kuin näitä ehtoja ei säännellä, sovelletaan Kaupan käyttöehtoja. Kaupan ehdot löytyvät osoitteesta: https://www.senetic.fi/site/ehdot/.  

 

Pysy yhteydessä!
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla tarjouksista ja uutisista.

Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt markkinointitietojen lähettämisen sähköpostiosoitteeseesi. Henkilötietojasi hallinnoi Senetic AB, jonka kotipaikka on Engelbrektsgatan 9-11, 114 32 Stockholm, Ruotsi. Sinulla on oikeus pyytää pääsyä henkilökohtaisiin tietoihisi sekä oikeus korjata tai poistaa tietoja, rajoittaa niiden käsittelyä sekä vastustaa käsittelyä. Yksityiskohtaiset tiedot henkilötietojen käsittelystä löytyvät tietosuojakäytännöstä.

Väärä sähköpostiosoite.
Tämä sähköpostiosoite ei ole vahvistettu.
Tätä sähköpostiosoitetta ei ole vielä vahvistettu.
Kiitos!
Tarkista postilaatikkosi - saat meiltä viestin, jossa pyydetään vahvistamaan uutiskirjeen tilauksesi.
Maksutavat
Toimitustavat
Sertifikaatit ja kunnianosoitukset